TikTok, üçüncü taraf araçlarla oluşturulmuş olsa bile, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği uygulamasında otomatik olarak etiketleme çabalarını artırıyor. Şirket, yapay zekanın kullanımını gösteren bir tür dijital filigran olan içerik kimlik bilgilerini destekleme planlarını duyurdu.
TikTok’un kuralları zaten içerik oluşturucuların yapay zeka tarafından oluşturulan “gerçekçi” içeriği açıklamasını gerektiriyor. Ancak bu politikanın şirket tarafından uygulanması zor olabilir, özellikle de içerik oluşturucular diğer şirketlerin yapay zeka araçlarını kullandığında. Ancak içerik kimlik bilgileri yapay zeka endüstrisinde giderek daha fazla kullanıldığı için TikTok’un yeni otomatik etiketleri bu boşluklardan bazılarını giderebilecek.
TikTok, yapay zeka ile ilgili harika bir güncelleme alıyor
Genellikle “dijital içerik için beslenme etiketi” olarak tanımlanan içerik kimlik bilgileri, bir görüntünün kökenlerini ve bu süreçte onu düzenlemek için kullanılan yapay zeka araçlarını izleyebilen “kurcalanmaya açık meta veriler” ekler. Bu geçmiş, teknolojiyi destekleyen bir platformda yapay zeka yapımı bir içerikle karşılaşan kullanıcılar tarafından görüntülenebiliyor.
TikTok, içerik kimlik bilgilerini destekleyen ilk video platformu olacağını söylüyor ancak birçok şirket teknolojiyi henüz yeni desteklemeye başladığından bu etiketlerin yaygınlaşması biraz zaman alacak. (Google, Microsoft, OpenAI ve Adobe içerik kimlik bilgilerini destekleme sözü verdi. Meta, platformundaki etiketleri güçlendirmek için de standardı kullandığını söyledi.)
Ancak içerik kimlik bilgilerinin ve meta verilere dayanan diğer sistemlerin kusursuz olmadığını belirtmekte fayda var. OpenAI, bir destek sayfasında teknolojinin “sihirli bir çözüm olmadığını” ve meta verilerin “kazara veya kasıtlı olarak kolayca kaldırılabileceğini” belirtiyor. Etiketler, eğer insanlar onları okumaya zahmet etmezlerse, o kadar da etkili olmazlar. TikTok bunu da ele alacak bir planı olduğunu söylüyor. Şirket, TikTok kullanıcılarını etiketler ve yapay zeka tarafından oluşturulan “potansiyel olarak yanıltıcı” içerik hakkında eğitmeyi amaçlayan bir dizi medya okuryazarlığı kampanyası için doğruluk doğrulama kuruluşu MediaWise ve insan hakları kuruluşu Witness ile ortaklık kurdu.